dijous, 21 de maig del 2009

Recuerden, Recuerden el 5 de Noviembre


"Recuerden, recuerden el 5 de Noviembre. Conspiración, pólvora y traición. No veo la demora y siempre es la hora, de evocarla sin dilación.".... Aixì comença la pel.lícula "V de Vendetta".







Ja fa uns dos anys, em vaig atrevir a recomanar aquesta pel·lícula i crec que encara no he estat perdonat per això. Així que, atès que se m'ha titllat més d'una vegada d'ignorant en la matèria, no corro cap risc a tornar a recomanar-la.
Amb les adaptacions cinematogràfiques dels comics, els aficionats acostumem a posar-nos a tremolar perquè, donat molt poques excepcions, o el resultat és molt dolent, o no se sembla gens al comic.
Doncs bé, aquesta és una pel·lícula realitzada pels germans wachowski (Matrix), en la qual l'autor original de l'obra l'Alan Moore (watchmen) es va negar a sortir en les lletres de crèdit per no ser fidel al seu treball. Malgrat això, la considero una molt bona pel·lícula. En la butaca de cinema, mentre l'estava veient, no deixava de sentir una certa sensació de familiaritat en segons que escenes.
Si teniu curiositat per saber que va la pel·lícula, els motius que van dur A l'Alan Moore a desvincular-se del projecte, o simplement assabentar-vos de totes aquelles coses que s'us van passar per alt al veure la pel·lícula, podeu visitar l'entrada que té en wikipedia ja que és molt completa http://es.wikipedia.org/wiki/V_de_Vendetta_(cine).

Us deixo amb aquestes dues escenes de la pel·lícula:

- En la primera podeu veure la primera aparició de V en escena, la seva presentació i finalment una de les escenes més vistes de la pel·lícula: La destrucció del Old Bailey acompanyada per la obertura 1812 de Tchaikovsky
- Seguidament, la convocatòria de V a tota la població perquè se li uneixi contra el govern opressor.





9 comentaris:

  1. Tenía que llegar este momento, un post sobre el cómic llevado al cine, sobre esa magnífica obra "V de Vendetta"... ejem, ejem...

    Entre este tipo de cine y la fiebre de los remakes sólo puedo decir una cosa... ¿Los guinistas siguen en huelga? ¿ya no es rentable pensar un poco para sacar un guión original?

    No discuto que la peli esté bien hecha pero ¿es necesario llevar ahora todos los cómics al cine?

    ResponElimina
  2. Hosti tio!
    Per a ser la teva primera entrada has posat el nivell molt alt.
    Jo també penso que és una molt bona pel·lícula, potser de vegades tenen deliris de grandesa, però és evident que els germans guachousqui aquests tenen quelcom d'especial.
    El vídeo que has penjat m'han donat ganes de tornar-la a veure.

    ResponElimina
  3. Es lo que tiene esta película, que a la crítica genera todo tipo de opiniones.

    Me alegro que también te parezca buena, Enric (Oeee, no estoy solo).

    Es cierto que en los últimos años la industria del cine se ha ido alimentando de terceros, como las novelas, los comics e incluso los videojuegos. Da la sensación que buscan un producto que ya tenga un cierto público para asegurarse la inversión, y que los guionistas innovadores solo encuentran un espacio entre las series de televisión (que están en pleno auge).

    De todas formas, creo que de vez en cuando ese intrusionismo es gratamente acertado, y nos maravillamos con un "Señor de los anillos", extraido de una novela, que quizá sí tiene algo que aportar a un mundo artístico/cultural como es el cine.

    En el caso del comic .... ¿quien no quiso volar como Christopher Reeves?, o por ejemplo, estoy seguro que muchos habréis disfrutado como yo con las últimas adaptaciones de Batman.

    El caso de V de vendetta, que para ser más justos deberíamos decir que pertenece al genero narrativo de la novela gráfica como Sin City, Watchmen o 300, creo que no va muy alejada de esta "idea" de aportar algo.

    No se a vosotros, pero por ejemplo, a mi el personaje de "V" me crea un conflicto interno. Por un lado simpatizo enormemente con él y su causa. Es un personaje culto, seguro de sí mismo y sabio (da la sensación que si le preguntases alguna cosa, siempre te contestaría acertadamente y recitando alguna frase célebre que no conoces). Sin embargo, soy de los que opinan que "el fin No justifica los medios".

    Recordando la película me vienen a la mente muchas escenas que considero dignas de mención:
    - como la emotiva historia explicada a través de la carta.
    - o la evolución del personaje de Evey. ¿Era necesario pasar por eso? Otra reflexión de la película.
    - o el simpático show montado a lo Benny Hill.
    - y la simbología del final,
    - El papel del policía buscando la verdad.

    Bueno, podría hablar mucho de esta película, pero no quiero fastidiar a alguien que no la haya visto.

    ResponElimina
  4. Qué susto. Por un momento me he pensado que el protagonista era Michal Jackson, pero resulta que es una careta ... y dura!
    Ja que s'ha anomenat "Sin City", ara sembla que haurem d'esperar fins al 2011 per veure'n la segona part (snif).

    ResponElimina
  5. I ja que s'ha anomenat "El Señor de los Anillos", suposo que tots sabeu que el Peter Jackson és el productor de la versió cinematogràfica de "El Hobbit", dirigida pel Guillermo del Toro.

    I jo sí crec que los medios justifican el fin, o eran los enteros? me he perdido...

    ResponElimina
  6. V de Vendetta? Infumable
    Sin city? Impecable

    A ver, usted, defínase con el meno número de palabras: conciso. (je je je... que os lo habéis creido... ¿yo: conciso? jua jua jua...)

    Por cierto, reconozco que no doy pa' más... però ara que ja sé qui és "Enric L." i qui és "Pertussini", el dubte és quí es "Boro"? i "Jordi Cremadewhiskey?...

    ResponElimina
  7. ¿Quien es "Jordi Cremadewhiskey"? es el protagonista de la peli "La vida mola que te cagas".
    Fuera de eso, soy ese que cuando se va de cena no sabe beber (y si no que se lo pregunten a Enric L.).
    Bueno, por partes ¿infumable? efectivamente, si fuese fumable acabaría siendo humo, y espero que no sea el caso je je je.
    Y lo de Sin City lo comparto, genial.

    Me he puesto a investigar lo de Peter Jackson y Guillermo del Toro. Una caña, van a hacerlo en dos películas para que sea todo lo detallado posible.

    ResponElimina
  8. James:George:Jordi
    Stewart:Bailey(s):CremaDeWiskhey

    No té cap importància: era elemental, estimat Wats... vull dir Bailey(s)

    ResponElimina
  9. Qui és en Boro? Encara no ha tornat de vacances? Mirant en la regió més profunda del punt més al sud de l'edifici del Mas Blau, encara és possible distingir-ne un ectoplasma.

    ResponElimina